joi, 30 aprilie 2009

08/04/09 - PLIMBAREA PRIN FERENTARI


Pe 7 aprilie ne am intelnit cu elevi de la 136 si ei ne au povestit despre 2 spati verzii care le plac si la care vor sa se duce. Mergînd prin cartier, elemente ca elevi au vrut sa fotografiez, discutii între noi si întelnire cu locuitori au definit traceu ne am dorit sa luam (cf. harta) :

1- Sa mergem spre parcul Toporasi, trebuie sa trecem calea ferata. Andrei are matusa sa care locuieste în apropriere. L-am urmarît pe strada Andrei Iacob.
2- Dupa, ne am referit un pic pe harta sa ajungem în parc. Andreea si Daniela care a ales acest spatiu verde nu stie drumul prin strazile mici. Sunt obisnuite sa se duc cu autobus. Cînd eram în parc, am aflat ca îi place mai mult acest mic parc decît celat pentru ca e mai intim.
3- Sa mergem spre Piata Ferentari unde e un parc mai mare, am luat strada Toporasi. Era cald si ne am oprit la un magazin mic sa luam apa.
4- E destul de mult trafic unde stam. Atunci, am continuat drumul pe linea ferata dezafectata. O eleva se aminteste de trenul pentru calatori care treceau acolo. Un coleg de clasa a crazut ca erau doar trenuri de marfa aici. Ne am întelnit o persoana batrâna cînd ne ducam spre Calea Ferentari. Ne a interzis sa mergem unde e mult trafic...
5- … Drumul nostru s-a schimbat atunci. « E frumos aici » ne spune ea. În acelasi timp era trista uzinele s-au inchis si ca nimic nu se mai face aici. Ne a fost povestit mai mult despre acest loc. În 1953, strada unde eram treceau prin un câmp de flori si linea ferata era folosit de muncitor care mergeau la fabrica cu trenul…
6- Am ajuns la Piata Ferentari, dar sa mergem în parc sunt multe strazii de traversat. Pina la urma am ajuns si ne am odhinim.

Pentru a termina, am vorbim în iarba. Elevi au apeciat acesta plimbare, chiar daca la inceput n-au înteles de ce nu luat masina. Au remarcat ca nu vezi acelasi lucruri luând transport în comun. Sunt strazii linistit unde e placut sa fie pe jos. Chiar daca, pentru niste elev, îi place masinile, traficul n-a fost privit ca o calitate pentru orasul. Cu plimbarea, amintire a fost activati (unde statea familia lor, cum era linea ferata…) si anumite cladirii a atras atentia elevilor (case de carton, o centrala electrice, un bloc neobisnuit care e mai mare…).
In ciuda a fost aprecia momentul ca am trecut în cartier, un elev a spus ca Ferentari e cel mai rau cartier. Am împresia ca prejudecati ramane si ascude calitatile cartierului care, pe de alta parte, nu sunt pus în valoare.

o referinta despre plimbare urbane: stalker

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu