sâmbătă, 2 mai 2009

29/04/09 - PRIMA PLIMBAREA PRIN CENTRU

Marti 28 mai 2009, ne am întelnit cu studenti la universitatea de arhitectura si fiercare dintre ei au pus pe harta locurile pe care le au ales. Traceu pentru plimbarea noastra cu elevi de la scoala 136 a fost definit pentru a prezinta aceste locuri si pentru a explica cum, fiînd într-un spatiu, putem sa ne gandim sa-l modificam. Miercuri 28 mai 2009, ne am întelnit cu elevi la fântâna piata universitate si am inceput plimbarea...


1- Am mers în spatele unui bloc si am descoperit un fel de mica piata cu o cafenea de unde iese
un miros de cafea. Dar, din pacat, acest spatiu era fara mobilier sa stam mai mult si era plin de masini.
2- Acelas
problema cu masini se regaseste in fata scolii de arhitectura. Acest spatiu ar fi putut sa fie un spatiu unde studenti poate sa se relaxeaza. Din pacat nu exista...
3- Iaras, mergând la biserica rusa (care are
o arhitectura neobisnuita pentru Bucuresti), placerea noastra a fost perturbata din cauza masinilor.
In aceste locuri, chiar daca n-au înteles de ce ne oprim spunînd ca este urit, prin discuti,
elevi au înteles ca exista un potential si ca situatia actuala poate sa fie schimbata.
4- Pe drum, am remarchat un cos, prins între cladiri luxios. Oare ar fi o fabrica? Dupa, am întrat în biblioteca centrala de stat. Este un loc public, dar era prima data ca, în timpul plimbarii,
am întrat într-o cladire.
5- La Hanul cu Tei (folosit ca Han în trecut, înaite se spune ca erau Tei acolo), tot eram într-
un fel de spatiu interior neacoperit: o curte. unde sunt magazine de arta. Acolo studenti au explicat elevilor ca merg pentru a cumpara materiale pentru studile lor: craion, pictura... în acest spatiu, era o expozitia care a atras atentia elevilor.
6- Am ajuns strada Lipscani unde
am observat santierului care creaza pe strada o situatia interesanta si surprizatora pentru ca sunt pasarele, pentru ca ramane nisip în mijlocul strazii ca la plaja. Dar pe de alta parte, faptul ca santierul dureaza mult poate sa da o imaginea rea despre centrul bucurestiului.
7- Sa mergem în
gradina lânga Biserica Sfântu Gheorghe, am trecut prin pasajul sub Bd-ul Bratiana. Am vazut kilometru 0 de unde sunt calculate distantele unui loc de la Bucuresti si care e folosit pentru a numerota cladire într-o strada (cifra cel mai mica e cel mai aproape de centru).
8- Sa mergem pe Bd-ul Bratianu, am descoperit
Calea mosilor care era un dintre cinci pod-uri (caile de comert cele mai vece) al Bucurestiului.
9- Pe Bulevardul,
ascunsa, sta o biserica mutata acolo în perioada comunismului.
10-
Am terminat plimbarea piata Sf Anton. Chiar daca nu era un spatiu primitor (acolo sunt materiale si masinile folosite pentru santierul Str Lipsani...) am gasit unde sa ne asesam la umbra.

Chiar daca elevi n-au vrut sa ne plimbam printre strazi, preferând parcurile, le au placut plimbarea; cea ce înseamna ca
structura urbana densa are si calitatile sale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu