sâmbătă, 2 mai 2009

01/05/09 - A DOUA PLIMBAREA PRIN CENTRU

Pe întai mai, pentru elevi care n-au venit pe 29 aprilie, am facut o alta plimbare fara studenti. Elevi au vrut sa mergem într-un parc, atunci am definit traceau sa mergem la parcul Izvor, trecând prin cateva locuri alese de studenti...

1'- Am inceput cu piata unde mirosea cafea. Dar, fînd ca e congediu azi, magazinul era inchis si mirosea mai putin cafea. In plus, era mai putin masine.
2'- Am stat putin la fântâna si elevi erau dezamagiti pentru ca apa nu curgea. O eleva a remarchat un desen tracat pe un banc si a spus ca îi place. Dupa, am trecut la pasajul piata universitate si elevi au fost atras de o sculptura facute cu materiale reciclate.
3'- Am fost la biserica rusa. Am vizitat-o. Era în santier. Am explicat ca se renoveze picturile.
4'- Biblioteca de stat era închis.
5'- Iaras, la Hanul cu Tei magazinele erau închis. Expozitia cu picturi nu mai era în curte. Acest loc era foarte linistit.
6'- Strada lipscani am mers pe podul din cauza santierului. Am explicat ca acesta strada e un centru vechi de comert. Azi, nu era aglomerat. A fost mai simplu decît pe 29 aprilie sa circulam acolo.
7'- în pasajul Villacrosse, elevi s-au instalat la o masa. Din pacat n-am putut sa stam pentru ca aceste locuri erau rezervate pentru cel care consumau la cafenea.
8'- Pa strada, vitrinele au atras interesul elevilor. Dupa, am ajuns la o cladire înalta. Doi elevi au facut o poza. Au crazut ca era înalte pentru ca avea antene de telecomunicare. Dar au descoperit ca acoperisul e folosit pentru indicator. Acest bloc-turn e un semnal publicitar. Vorbînd cu ei, chiar daca îi place cladirile impresionante, au remarcat ca nimic nu se întempla lânga acest cladire si ca era mai placut în pasajul villacrosse sa stam...
9'- Sa mergem la parcul Izvor, am fost într-o strada unde erau copaci mari. Elevi s-au amusat cu frunze. In parcul era un eveniment pentru întai mai. Findca era prea aglomerat, am plecat sa cautam leagane.
10'- Pe drum, vorbînd, au descoperit ca acum 30 de ani, era un cartier în locul parcului Izvor. Au fost demalat în perioada comunismului. Mai departe, pe splaiul Dambovitei, scara palatului justitiei au devenit un element care le au amusat. In spate este un parc (cu picture pe perete) unde au gasit jocul lor preferate: o leagan mare!

Acesta plimbarea era mai putin legate de descoperire demersului de proiectare decît experimentarea spatiului public pentru a gasi un mod de a juca cu elemente care existe într-un oras.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu