
joi, 28 mai 2009
LA FERENTARI: propunere elevilor

LA FERENTARI: Propunere elevilor

LA FERENTARI: Propunere elevilor

LA FERENTARI: propunere elevilor

LA FERENTARI

duminică, 24 mai 2009
sâmbătă, 23 mai 2009
LA FERENTARI: Propunerea Andreei

LA FERENTARI: Grupul Roxanei 3

LA FERENTARI: Grupul Roxanei 2

LA FERENTARI: Grupul Roxanei 1

LA FERENTARI: Grupul Irinei 4

LA FERENTARI: Grupul Irinei 2
miercuri, 20 mai 2009
POZELE ELEVILOR: prezentare
În proiectul “Oraşul nostru – decizia noastră” am folosit plimbările urbane ca mod de a descoperi oraşul, cu vecinătăţile sale contradictorii sau armonioase, dar şi ca mod de a reflecta asupra relaţiilor sociale care se nasc între grupuri diferite de oameni, care locuiesc şi traversează vecinătăţi diferite.
Prima plimbare a echipei de proiect a avut loc în cartierul Ferentari, iar copiii de la Şcoala cu clasele I-VIII nr. 136, din Prelungirea Ferentari, au fost ghizii plimbării; studenţii arhitecţi au fost musafirii. Copiii au ales traseul şi locurile pe care să le vizităm. A doua plimbare urbană a avut loc în centru, studenţii arhitecţi fiind ghizii iar copiii fiind musafiri.
În timpul plimbărilor, copiii de la Şcoala nr. 136 au fotografiat locurile şi lucrurile pe care le-au considerat interesante: urâte, frumoase, luminoase, familiare…care se află în vecinătatea Şcolii 136 şi în vecinătatea Şcolii de arhitectură. Am găsit atât locuri/ lucruri familiare cât şi locuri/ lucruri extra-ordinare în ambele vecinătăţi.
Aşa că am început să ne întrebăm cum se leagă ele, cum nu se leagă ele, cum contribuie ele la modul în care ne trăim oraşul, zi de zi.
Întrebarea rămâne deschisă.
Prima plimbare a echipei de proiect a avut loc în cartierul Ferentari, iar copiii de la Şcoala cu clasele I-VIII nr. 136, din Prelungirea Ferentari, au fost ghizii plimbării; studenţii arhitecţi au fost musafirii. Copiii au ales traseul şi locurile pe care să le vizităm. A doua plimbare urbană a avut loc în centru, studenţii arhitecţi fiind ghizii iar copiii fiind musafiri.
În timpul plimbărilor, copiii de la Şcoala nr. 136 au fotografiat locurile şi lucrurile pe care le-au considerat interesante: urâte, frumoase, luminoase, familiare…care se află în vecinătatea Şcolii 136 şi în vecinătatea Şcolii de arhitectură. Am găsit atât locuri/ lucruri familiare cât şi locuri/ lucruri extra-ordinare în ambele vecinătăţi.
Aşa că am început să ne întrebăm cum se leagă ele, cum nu se leagă ele, cum contribuie ele la modul în care ne trăim oraşul, zi de zi.
Întrebarea rămâne deschisă.
sâmbătă, 2 mai 2009
29/04/09 - PRIMA PLIMBAREA PRIN CENTRU
Marti 28 mai 2009, ne am întelnit cu studenti la universitatea de arhitectura si fiercare dintre ei au pus pe harta locurile pe care le au ales. Traceu pentru plimbarea noastra cu elevi de la scoala 136 a fost definit pentru a prezinta aceste locuri si pentru a explica cum, fiînd într-un spatiu, putem sa ne gandim sa-l modificam. Miercuri 28 mai 2009, ne am întelnit cu elevi la fântâna piata universitate si am inceput plimbarea...


1- Am mers în spatele unui bloc si am descoperit un fel de mica piata cu o cafenea de unde iese un miros de cafea. Dar, din pacat, acest spatiu era fara mobilier sa stam mai mult si era plin de masini.
2- Acelas problema cu masini se regaseste in fata scolii de arhitectura. Acest spatiu ar fi putut sa fie un spatiu unde studenti poate sa se relaxeaza. Din pacat nu exista...
3- Iaras, mergând la biserica rusa (care are o arhitectura neobisnuita pentru Bucuresti), placerea noastra a fost perturbata din cauza masinilor.
In aceste locuri, chiar daca n-au înteles de ce ne oprim spunînd ca este urit, prin discuti, elevi au înteles ca exista un potential si ca situatia actuala poate sa fie schimbata.
4- Pe drum, am remarchat un cos, prins între cladiri luxios. Oare ar fi o fabrica? Dupa, am întrat în biblioteca centrala de stat. Este un loc public, dar era prima data ca, în timpul plimbarii, am întrat într-o cladire.
5- La Hanul cu Tei (folosit ca Han în trecut, înaite se spune ca erau Tei acolo), tot eram într-un fel de spatiu interior neacoperit: o curte. unde sunt magazine de arta. Acolo studenti au explicat elevilor ca merg pentru a cumpara materiale pentru studile lor: craion, pictura... în acest spatiu, era o expozitia care a atras atentia elevilor.
6- Am ajuns strada Lipscani unde am observat santierului care creaza pe strada o situatia interesanta si surprizatora pentru ca sunt pasarele, pentru ca ramane nisip în mijlocul strazii ca la plaja. Dar pe de alta parte, faptul ca santierul dureaza mult poate sa da o imaginea rea despre centrul bucurestiului.
7- Sa mergem în gradina lânga Biserica Sfântu Gheorghe, am trecut prin pasajul sub Bd-ul Bratiana. Am vazut kilometru 0 de unde sunt calculate distantele unui loc de la Bucuresti si care e folosit pentru a numerota cladire într-o strada (cifra cel mai mica e cel mai aproape de centru).
8- Sa mergem pe Bd-ul Bratianu, am descoperit Calea mosilor care era un dintre cinci pod-uri (caile de comert cele mai vece) al Bucurestiului.
9- Pe Bulevardul, ascunsa, sta o biserica mutata acolo în perioada comunismului.
10- Am terminat plimbarea piata Sf Anton. Chiar daca nu era un spatiu primitor (acolo sunt materiale si masinile folosite pentru santierul Str Lipsani...) am gasit unde sa ne asesam la umbra.
Chiar daca elevi n-au vrut sa ne plimbam printre strazi, preferând parcurile, le au placut plimbarea; cea ce înseamna ca structura urbana densa are si calitatile sale.


1- Am mers în spatele unui bloc si am descoperit un fel de mica piata cu o cafenea de unde iese un miros de cafea. Dar, din pacat, acest spatiu era fara mobilier sa stam mai mult si era plin de masini.
2- Acelas problema cu masini se regaseste in fata scolii de arhitectura. Acest spatiu ar fi putut sa fie un spatiu unde studenti poate sa se relaxeaza. Din pacat nu exista...
3- Iaras, mergând la biserica rusa (care are o arhitectura neobisnuita pentru Bucuresti), placerea noastra a fost perturbata din cauza masinilor.
In aceste locuri, chiar daca n-au înteles de ce ne oprim spunînd ca este urit, prin discuti, elevi au înteles ca exista un potential si ca situatia actuala poate sa fie schimbata.
4- Pe drum, am remarchat un cos, prins între cladiri luxios. Oare ar fi o fabrica? Dupa, am întrat în biblioteca centrala de stat. Este un loc public, dar era prima data ca, în timpul plimbarii, am întrat într-o cladire.
5- La Hanul cu Tei (folosit ca Han în trecut, înaite se spune ca erau Tei acolo), tot eram într-un fel de spatiu interior neacoperit: o curte. unde sunt magazine de arta. Acolo studenti au explicat elevilor ca merg pentru a cumpara materiale pentru studile lor: craion, pictura... în acest spatiu, era o expozitia care a atras atentia elevilor.
6- Am ajuns strada Lipscani unde am observat santierului care creaza pe strada o situatia interesanta si surprizatora pentru ca sunt pasarele, pentru ca ramane nisip în mijlocul strazii ca la plaja. Dar pe de alta parte, faptul ca santierul dureaza mult poate sa da o imaginea rea despre centrul bucurestiului.
7- Sa mergem în gradina lânga Biserica Sfântu Gheorghe, am trecut prin pasajul sub Bd-ul Bratiana. Am vazut kilometru 0 de unde sunt calculate distantele unui loc de la Bucuresti si care e folosit pentru a numerota cladire într-o strada (cifra cel mai mica e cel mai aproape de centru).
8- Sa mergem pe Bd-ul Bratianu, am descoperit Calea mosilor care era un dintre cinci pod-uri (caile de comert cele mai vece) al Bucurestiului.
9- Pe Bulevardul, ascunsa, sta o biserica mutata acolo în perioada comunismului.
10- Am terminat plimbarea piata Sf Anton. Chiar daca nu era un spatiu primitor (acolo sunt materiale si masinile folosite pentru santierul Str Lipsani...) am gasit unde sa ne asesam la umbra.
Chiar daca elevi n-au vrut sa ne plimbam printre strazi, preferând parcurile, le au placut plimbarea; cea ce înseamna ca structura urbana densa are si calitatile sale.
01/05/09 - A DOUA PLIMBAREA PRIN CENTRU
Pe întai mai, pentru elevi care n-au venit pe 29 aprilie, am facut o alta plimbare fara studenti. Elevi au vrut sa mergem într-un parc, atunci am definit traceau sa mergem la parcul Izvor, trecând prin cateva locuri alese de studenti...

1'- Am inceput cu piata unde mirosea cafea. Dar, fînd ca e congediu azi, magazinul era inchis si mirosea mai putin cafea. In plus, era mai putin masine.


2'- Am stat putin la fântâna si elevi erau dezamagiti pentru ca apa nu curgea. O eleva a remarchat un desen tracat pe un banc si a spus ca îi place. Dupa, am trecut la pasajul piata universitate si elevi au fost atras de o sculptura facute cu materiale reciclate.
3'- Am fost la biserica rusa. Am vizitat-o. Era în santier. Am explicat ca se renoveze picturile.
4'- Biblioteca de stat era închis.
5'- Iaras, la Hanul cu Tei magazinele erau închis. Expozitia cu picturi nu mai era în curte. Acest loc era foarte linistit.
6'- Strada lipscani am mers pe podul din cauza santierului. Am explicat ca acesta strada e un centru vechi de comert. Azi, nu era aglomerat. A fost mai simplu decît pe 29 aprilie sa circulam acolo.
7'- în pasajul Villacrosse, elevi s-au instalat la o masa. Din pacat n-am putut sa stam pentru ca aceste locuri erau rezervate pentru cel care consumau la cafenea.
8'- Pa strada, vitrinele au atras interesul elevilor. Dupa, am ajuns la o cladire înalta. Doi elevi au facut o poza. Au crazut ca era înalte pentru ca avea antene de telecomunicare. Dar au descoperit ca acoperisul e folosit pentru indicator. Acest bloc-turn e un semnal publicitar. Vorbînd cu ei, chiar daca îi place cladirile impresionante, au remarcat ca nimic nu se întempla lânga acest cladire si ca era mai placut în pasajul villacrosse sa stam...
9'- Sa mergem la parcul Izvor, am fost într-o strada unde erau copaci mari. Elevi s-au amusat cu frunze. In parcul era un eveniment pentru întai mai. Findca era prea aglomerat, am plecat sa cautam leagane.
10'- Pe drum, vorbînd, au descoperit ca acum 30 de ani, era un cartier în locul parcului Izvor. Au fost demalat în perioada comunismului. Mai departe, pe splaiul Dambovitei, scara palatului justitiei au devenit un element care le au amusat. In spate este un parc (cu picture pe perete) unde au gasit jocul lor preferate: o leagan mare!
Acesta plimbarea era mai putin legate de descoperire demersului de proiectare decît experimentarea spatiului public pentru a gasi un mod de a juca cu elemente care existe într-un oras.
3'- Am fost la biserica rusa. Am vizitat-o. Era în santier. Am explicat ca se renoveze picturile.
4'- Biblioteca de stat era închis.
5'- Iaras, la Hanul cu Tei magazinele erau închis. Expozitia cu picturi nu mai era în curte. Acest loc era foarte linistit.
6'- Strada lipscani am mers pe podul din cauza santierului. Am explicat ca acesta strada e un centru vechi de comert. Azi, nu era aglomerat. A fost mai simplu decît pe 29 aprilie sa circulam acolo.
7'- în pasajul Villacrosse, elevi s-au instalat la o masa. Din pacat n-am putut sa stam pentru ca aceste locuri erau rezervate pentru cel care consumau la cafenea.
8'- Pa strada, vitrinele au atras interesul elevilor. Dupa, am ajuns la o cladire înalta. Doi elevi au facut o poza. Au crazut ca era înalte pentru ca avea antene de telecomunicare. Dar au descoperit ca acoperisul e folosit pentru indicator. Acest bloc-turn e un semnal publicitar. Vorbînd cu ei, chiar daca îi place cladirile impresionante, au remarcat ca nimic nu se întempla lânga acest cladire si ca era mai placut în pasajul villacrosse sa stam...
9'- Sa mergem la parcul Izvor, am fost într-o strada unde erau copaci mari. Elevi s-au amusat cu frunze. In parcul era un eveniment pentru întai mai. Findca era prea aglomerat, am plecat sa cautam leagane.
10'- Pe drum, vorbînd, au descoperit ca acum 30 de ani, era un cartier în locul parcului Izvor. Au fost demalat în perioada comunismului. Mai departe, pe splaiul Dambovitei, scara palatului justitiei au devenit un element care le au amusat. In spate este un parc (cu picture pe perete) unde au gasit jocul lor preferate: o leagan mare!
Acesta plimbarea era mai putin legate de descoperire demersului de proiectare decît experimentarea spatiului public pentru a gasi un mod de a juca cu elemente care existe într-un oras.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)