joi, 28 mai 2009

LA FERENTARI: propunere elevilor

Pe aceasta strada, am pus în valoare elementele din oras care se vad in departare – adica ce am interpretat ca fiind o biserica si, înca mai departe, blocuri. Toata aceasta strada poate sa fie un spatiu de joaca pentru copii. Ar putea sa fie si un magazin aici; si as fi vrut sa fie pictati stîlpii si sa se zboare cu un balon în cer.

LA FERENTARI: Propunere elevilor

În zona acum abandonata, pe unde trecea candva un tren, am propus sa fie o zona cu iarba si felinare. Vrem ca teava sa fie pictata, pentru a deveni un element frumos. In acest loc, am propus sa fie un parculet, atît pentru adulti, cu banci, cît si pentru tineri, cu tobogane si leagane. Am pus si un gard lânga teava, pentru a proteja copiii care se joaca aici…

LA FERENTARI: Propunere elevilor

In locul unui teren viran cu elemente de constructii abandonate, am propus sa fie construit un bloc. Pentru accesul la intrare, am propus o poteca cu banci, felinare, flori si cu un magazin. Nu vreau sa fie locuri de joaca pentru copii acolo…

LA FERENTARI: propunere elevilor

In spatile dintre blocuri, începînd din primavara, s-ar putea sa fie plantate flori. Atît pentru iarna cît si pentru vara, ar fi bine sa fie lampioane in copaci, sa nu ramana un loc întunecos noaptea.


LA FERENTARI

In locul zonei de parcare, am propus un spatiu verde cu locuri de joaca si cu un magazin. Locul de parking pe care l-am desenat poate sa fie folosite pentru a juca sotron, cînd nu sunt maşini. Ne-am gandit si sa schimbam cladirile din jur: cea joasa poate sa fie « îmbracata » cu alte materiale si ferestrele blocului pot sa fie de mai multe colori…

sâmbătă, 23 mai 2009

LA FERENTARI: Propunerea Andreei

Pe sinele de cale ferata dezafectata, am propus sa fie construite casute. Pe jos, în locul gunoaielor, va fi asezate materiale diferite…

LA FERENTARI: Propunerea Luizei

Plan pentru un parc

LA FERENTARI: Grupul Roxanei 3

Acest teren, nefolosit azi, poate sa devina un spatiu verde cu locuri de joaca pentu câini. Tevile, care urmaresc traseu de cale ferata dezafectata, devin ceva frumos, un decor: sunt pictate si au becuri incorporate, pentru a lumina noaptea.

LA FERENTARI: Grupul Roxanei 2

Am propus sa fie reîmbracata cabana « suspendata ». In spate, pe acoperisul blocului, poate sa fie un foisor si flori, pentru a sta acolo.

LA FERENTARI: Grupul Roxanei 1

Am propus sa renovam aceasta strada. Am refacut trotuarele, pavajul si stâlpii de electricitate. Am pus mai multi copaci care ofera umbra, bancute si cosuri de gunoi…

LA FERENTARI: Grupul Irinei 4

Pentru a schimba acest bloc impresionant si neobisnuit de mare, am propus sa fie instalata o piscina pe acoperis. Aceasta, depasind marginea cladirii, se vede de pe strada; si cand faci baie in piscina, te uiti peste balustrada direct catre strada de jos.

LA FERENTARI: Grupul Irinei 2

O fosta fabrica sta, asteptând sa fie închiriata. Putem sa o chiriam si sa o renovam, pentru a o transforma intr-o noua discoteca pentru copii. Aceasta cladire va fi semnalizata cu lumini de laser, difuzoare cu muzica, un carusel în forma de pahar…

miercuri, 20 mai 2009

POZELE ELEVILOR: prezentare

În proiectul “Oraşul nostru – decizia noastră” am folosit plimbările urbane ca mod de a descoperi oraşul, cu vecinătăţile sale contradictorii sau armonioase, dar şi ca mod de a reflecta asupra relaţiilor sociale care se nasc între grupuri diferite de oameni, care locuiesc şi traversează vecinătăţi diferite.
Prima plimbare a echipei de proiect a avut loc în cartierul Ferentari, iar copiii de la Şcoala cu clasele I-VIII nr. 136, din Prelungirea Ferentari, au fost ghizii plimbării; studenţii arhitecţi au fost musafirii. Copiii au ales traseul şi locurile pe care să le vizităm. A doua plimbare urbană a avut loc în centru, studenţii arhitecţi fiind ghizii iar copiii fiind musafiri.
În timpul plimbărilor, copiii de la Şcoala nr. 136 au fotografiat locurile şi lucrurile pe care le-au considerat interesante: urâte, frumoase, luminoase, familiare…care se află în vecinătatea Şcolii 136 şi în vecinătatea Şcolii de arhitectură. Am găsit atât locuri/ lucruri familiare cât şi locuri/ lucruri extra-ordinare în ambele vecinătăţi.
Aşa că am început să ne întrebăm cum se leagă ele, cum nu se leagă ele, cum contribuie ele la modul în care ne trăim oraşul, zi de zi.
Întrebarea rămâne deschisă.

CATEVA CUVANTE...

7 imagine au fost facut în centru al Bucurestiului si 9 la Ferentari. Care?

CLADIRI


PE STRADA


sâmbătă, 2 mai 2009

29/04/09 - PRIMA PLIMBAREA PRIN CENTRU

Marti 28 mai 2009, ne am întelnit cu studenti la universitatea de arhitectura si fiercare dintre ei au pus pe harta locurile pe care le au ales. Traceu pentru plimbarea noastra cu elevi de la scoala 136 a fost definit pentru a prezinta aceste locuri si pentru a explica cum, fiînd într-un spatiu, putem sa ne gandim sa-l modificam. Miercuri 28 mai 2009, ne am întelnit cu elevi la fântâna piata universitate si am inceput plimbarea...


1- Am mers în spatele unui bloc si am descoperit un fel de mica piata cu o cafenea de unde iese
un miros de cafea. Dar, din pacat, acest spatiu era fara mobilier sa stam mai mult si era plin de masini.
2- Acelas
problema cu masini se regaseste in fata scolii de arhitectura. Acest spatiu ar fi putut sa fie un spatiu unde studenti poate sa se relaxeaza. Din pacat nu exista...
3- Iaras, mergând la biserica rusa (care are
o arhitectura neobisnuita pentru Bucuresti), placerea noastra a fost perturbata din cauza masinilor.
In aceste locuri, chiar daca n-au înteles de ce ne oprim spunînd ca este urit, prin discuti,
elevi au înteles ca exista un potential si ca situatia actuala poate sa fie schimbata.
4- Pe drum, am remarchat un cos, prins între cladiri luxios. Oare ar fi o fabrica? Dupa, am întrat în biblioteca centrala de stat. Este un loc public, dar era prima data ca, în timpul plimbarii,
am întrat într-o cladire.
5- La Hanul cu Tei (folosit ca Han în trecut, înaite se spune ca erau Tei acolo), tot eram într-
un fel de spatiu interior neacoperit: o curte. unde sunt magazine de arta. Acolo studenti au explicat elevilor ca merg pentru a cumpara materiale pentru studile lor: craion, pictura... în acest spatiu, era o expozitia care a atras atentia elevilor.
6- Am ajuns strada Lipscani unde
am observat santierului care creaza pe strada o situatia interesanta si surprizatora pentru ca sunt pasarele, pentru ca ramane nisip în mijlocul strazii ca la plaja. Dar pe de alta parte, faptul ca santierul dureaza mult poate sa da o imaginea rea despre centrul bucurestiului.
7- Sa mergem în
gradina lânga Biserica Sfântu Gheorghe, am trecut prin pasajul sub Bd-ul Bratiana. Am vazut kilometru 0 de unde sunt calculate distantele unui loc de la Bucuresti si care e folosit pentru a numerota cladire într-o strada (cifra cel mai mica e cel mai aproape de centru).
8- Sa mergem pe Bd-ul Bratianu, am descoperit
Calea mosilor care era un dintre cinci pod-uri (caile de comert cele mai vece) al Bucurestiului.
9- Pe Bulevardul,
ascunsa, sta o biserica mutata acolo în perioada comunismului.
10-
Am terminat plimbarea piata Sf Anton. Chiar daca nu era un spatiu primitor (acolo sunt materiale si masinile folosite pentru santierul Str Lipsani...) am gasit unde sa ne asesam la umbra.

Chiar daca elevi n-au vrut sa ne plimbam printre strazi, preferând parcurile, le au placut plimbarea; cea ce înseamna ca
structura urbana densa are si calitatile sale.

01/05/09 - A DOUA PLIMBAREA PRIN CENTRU

Pe întai mai, pentru elevi care n-au venit pe 29 aprilie, am facut o alta plimbare fara studenti. Elevi au vrut sa mergem într-un parc, atunci am definit traceau sa mergem la parcul Izvor, trecând prin cateva locuri alese de studenti...

1'- Am inceput cu piata unde mirosea cafea. Dar, fînd ca e congediu azi, magazinul era inchis si mirosea mai putin cafea. In plus, era mai putin masine.
2'- Am stat putin la fântâna si elevi erau dezamagiti pentru ca apa nu curgea. O eleva a remarchat un desen tracat pe un banc si a spus ca îi place. Dupa, am trecut la pasajul piata universitate si elevi au fost atras de o sculptura facute cu materiale reciclate.
3'- Am fost la biserica rusa. Am vizitat-o. Era în santier. Am explicat ca se renoveze picturile.
4'- Biblioteca de stat era închis.
5'- Iaras, la Hanul cu Tei magazinele erau închis. Expozitia cu picturi nu mai era în curte. Acest loc era foarte linistit.
6'- Strada lipscani am mers pe podul din cauza santierului. Am explicat ca acesta strada e un centru vechi de comert. Azi, nu era aglomerat. A fost mai simplu decît pe 29 aprilie sa circulam acolo.
7'- în pasajul Villacrosse, elevi s-au instalat la o masa. Din pacat n-am putut sa stam pentru ca aceste locuri erau rezervate pentru cel care consumau la cafenea.
8'- Pa strada, vitrinele au atras interesul elevilor. Dupa, am ajuns la o cladire înalta. Doi elevi au facut o poza. Au crazut ca era înalte pentru ca avea antene de telecomunicare. Dar au descoperit ca acoperisul e folosit pentru indicator. Acest bloc-turn e un semnal publicitar. Vorbînd cu ei, chiar daca îi place cladirile impresionante, au remarcat ca nimic nu se întempla lânga acest cladire si ca era mai placut în pasajul villacrosse sa stam...
9'- Sa mergem la parcul Izvor, am fost într-o strada unde erau copaci mari. Elevi s-au amusat cu frunze. In parcul era un eveniment pentru întai mai. Findca era prea aglomerat, am plecat sa cautam leagane.
10'- Pe drum, vorbînd, au descoperit ca acum 30 de ani, era un cartier în locul parcului Izvor. Au fost demalat în perioada comunismului. Mai departe, pe splaiul Dambovitei, scara palatului justitiei au devenit un element care le au amusat. In spate este un parc (cu picture pe perete) unde au gasit jocul lor preferate: o leagan mare!

Acesta plimbarea era mai putin legate de descoperire demersului de proiectare decît experimentarea spatiului public pentru a gasi un mod de a juca cu elemente care existe într-un oras.